8 būdai, padėsiantys atsisakyti saldumynų

Moteris valo saldumynus / 123RF.com nuotr.
Autorius: Ji24.lt
Publikuota: 2019-05-28 09:59
Šokoladas, bandelės, saldainiai, sausainiai – pagundos tyko visur. Kaip prieš jas atsilaikyti, klausinėja ne vienas. Žinoma, jei saldumynams neatsispiriate tik kartą, nieko tokio, bet jei tai kartojasi nuolatos, reikėtų susimąstyti. Visgi potraukį saldumynams galima sumažinti pasitelkus įvairius būdus.

Pasinaudokite kvėpavimo praktikomis

Kai kitą kartą užsinorėsite suvalgyti ką nors saldaus, neskubėkite to daryti, o išmėginkite paprastą kvėpavimo techniką. Keturis kartus giliai įkvėpkite, sulaikykite kvėpavimą ir suskaičiuokite iki septynių, iškvėpkite su aštuntu skaičiumi. Taip pakartokite keturis kartus. Tokios pratybos privers jus minutėlę sustoti, susikoncentruoti ne į suvalgyti kažką saldaus, o į kvėpavimą – t. y. visai į kitą veiklą. Taip sumažinsite patiriamą stresą ir įtampą, o organizmas reikalaus mažiau cukraus. Kai esate ramus, suvalgyti plytelę šokolado tikrai nėra pats svarbiausias dalykas, kurį norite padaryti.

Gerkite vandens

Kartais žmogaus organizmas nesupranta, kad nori ne valgyti, bet gerti. Jei apėmė nenumaldomas noras užkąsti ko nors saldaus, pabandykite išgerti vandens. Vanduo užpildys skrandžio turinį ir jūs kur kas mažiau norėsite pasilepinti saldumynais. Visada rankinėje nešiokitės buteliuką vandens, jo pasistatykite ir ant darbo stalo ir tik panorėję saldumynų, atsigerkite.

Eikite pasivaikščioti arba bėgiokite

Ko nors saldaus norisi tada, kai jaučiate energijos stygių arba patiriate stresą. Tačiau sportas gali padidinti jūsų energijos lygį kur kas labiau nei gabalėlis šokolado. Be to, po pakyla nuotaika ir jaučiamasi geriau. Net jei nemėgstate sportuoti, išeikite bent pasivaikščioti. Australijoje buvo atliktas tyrimas, kurio metu buvo išsiaiškinta, kad tie, kurie skyrė 15 minučių pasivaikščiojimui, mažiau norėjo šokolado nei tie, kurie liko sėdėti ir visiškai nejudėjo.

Turėkite sveikų užkandžių

Norą užkąsti ko nors saldaus ne visada gali lemti stresas ar nuobodulys. Jei nuo jūsų valgio praėjo keletas ar daugiau valandų, natūralu, kad galite norėti valgyti. Ir jei jūsų rankinėje ar ant darbo stalelio yra tik saldainių, sausainių ir kitų saldumynų, jūs juos be abejo ir suvalgysite. Tačiau jei su savimi nešiositės sveikų užkandžių (, vaisių, javainių ir pan.) ir jais pasisotinsite, noras suvalgyti šokolado ar riebią bandelę, gali pradingti.

Pasinaudokite technologijomis

Net jei save laikote tokiu žmogumi, kuris gali daryti daug darbų ir atlikti kelias veiklas vienu metu, visgi jūsų smegenys gali susikoncentruoti tik į vieną dalyką. Vienas britų tyrimas nustatė, kad žaisdami telefonu galime net iki 70 proc. sumažinti norą užkandžiauti. Nežaidžiate ? Tada naršykite internete, skaitykite žinias, parašykite draugui, pažiūrėkite juokingą vaizdelį – tiks bet kas, kas atitrauks jūsų mintis nuo užkandžiavimo.

Pasakykite sau, kad suvalgysite tai vėliau

Tai vienas iš būdų atsisakyti saldaus užkandžio. Pasilikite jį tam, kad suvalgytumėte vėliau, tačiau atėjus laikui, galbūt jo nebenorėsite ir problema bus išspręsta. Jei šis būdas neveikia ir vis galvojate apie , leiskite sau suvalgyti itin mažą gabalėlį.

Venkite vietų, kur yra saldumynų

Būna, kad kai nematome šokolado ar pyragėlio, mums jo ir nereikia. Tačiau tik pamatote ant stalelio saldainius ar praeinate pro pyragėlių krautuvėlę ir iškart jų užsigeidžiate. Vienas iš būdų atsisakyti saldumynų, yra vengti vietų, kur galite susigundyti ką nors suvalgyti. Tai tikrai veiksminga.

Atsikratykite įkyrių minčių

Vos tik pradedate galvoti apie saldumynus, bandykite nuvyti į šalį šias , kitaip tariant, sukurkite atstumą tarp troškimo ir jūsų. Saldumynus įsivaizduokite kaip kažką, ko jums išties nereikia ar kas net gali pakenkti. Pavyzdžiui, jei aiškiai įsivaizduosite, kaip nuo saldumynų storėjate, noras juos valyti apmažės. Taip pat jei tik pagaunate save fantazuojant apie saldumynus, stenkitės galvoti apie ką nors visiškai kita. Pavyzdžiui, įsivaizduokite, kaip gulite paplūdimyje, ošia jūra, vėjas kedena jums plaukus ir pan. Stenkitės pajusti kiekvieną detalę – taip mintys apie saldumynus turėtų atitolti.

Ji24.lt