Emocinę sveikatą gelbsti nuotoliniai pokalbiai su psichologu... iš automobilio

Moteris su telefonu / 123RF.com nuotr.
Autorius: Ji24.lt
Publikuota: 2020-04-07 11:00
Karantinas, nuolatinis žinių srautas apie koronaviruso plitimą tiek mūsų šalyje, tiek pasaulyje daugumai žmogui kelia nerimą, pyktį, o kartais – net tam tikrus trauminio streso simptomus. Susidoroti su visu spektru užplūstančių emocijų, kai net neturi galimybės atsiskirti ir pabūti vienumoje, sukantis namuose su visa šeima – misija, praktiškai pasmerkta žlugti.

Psichikos sveikatos specialistų teigimu, būnant saviizoliacijoje labai svarbu neapleisti savo socialinių poreikių – siekio bendradarbiauti, būti informuotam, išklausytam. Nemesti įprastų savo veiklų, praktikų ir pomėgių, kiek tik tai leidžia šiuo metu gyvybes gelbstintis buvimas namuose. 

Svarbu laikytis įprastos rutinos

„Intensyviai sportavę žmonės turėtų ir toliau palaikyti formą, ieškodami būdų pasportuoti namuose. Lygiai taip pat įprastomis sąlygomis reguliariai pas psichikos sveikatos specialistus lankęsi žmonės šių konsultacijų taip pat turėtų stengtis nenutraukti, juk yra galimybių pokalbį su profesionalu organizuoti nuotoliniu būdu. Įprastos rutinos laikymasis, galimybė pasidalinti išgyvenamais jausmais padeda kontroliuoti kylantį nerimą“, – sako „Asmens sveikatos klinikos“ (VšĮ  „Vilniaus psichoterapijos ir psichoanalizės centras“) gydytojas psichiatras, psichoterapeutas Edgaras Čiūras. 

Edgaras Čiūras
Edgaras Čiūras

Pasak specialisto, dauguma žmonių lankosi pas psichikos sveikatos specialistus norėdami pasijusti geriau. Karantino metu iš tiesų gerai jaučiasi retas, nes situacija yra palietusi ir pakeitusi visas žmogaus gyvenimo sritis – ir emocinę, ir socialinę, ir finansinę. Tokie pokyčiai dažniausiai sukrečia žmogų ir kelia nesaugumo jausmą, nerimą. Taigi šioje situacijoje sąmoningai reikėtų įdėti pastangų ir išlaikyti tai, kas padeda jaustis geriau – ar tai būtų psichologo konsultacijos, ar sportas, ar meditacija. 

Nuoseklumas reikalauja išradingumo

Gydytojo teigimu, šiuo metu besikreipiantys žmonės susiduria ir su privatumo namuose stoka – aplink nuolat sukasi kiti šeimos nariai, o būtent atsitraukimo nuo jų kartais labiausiai ir reikia. „Nemažai žmonių skambina iš savo automobilių. Sustoja pakeliui į darbą ar parduotuvę arba specialiai trumpam išvyksta iš namų dėl pokalbio. Čia jiems pavyksta susikurti savo privačią erdvę, pasikalbėti, nurimti, rasti bent dalį sprendimų kylančioms emocinėms problemoms“, – sako E. Čiūras. 

Gydytojas psichiatras, psichoterapeutas pastebi ir dar vieną tendenciją – jungtines vaikų ir tėvų konsultacijas. „Vaikams nelengva nuotoliniu būdu susikoncentruoti. Dėl to kartais taikome praktiką, jog su vaiku kalbamės apie 15 minučių, o likusią konsultacijos dalį skiriame pokalbiui su jo tėvais. Neretam tėvui šiuo metu tenka net didesnis fizinis ir emocinis krūvis nei buvo iki šiol, tad ir jie nori išsikalbėti, pasitarti, rasti situaciją galinčių palengvinti bendravimo modelių ir nusiraminimo būdų“, – teigia gydytojas.

Šiuo metu kreipiasi ir niekuomet pas psichikos sveikatos profesionalus nesilankiusių žmonių, kurie jaučia kylantį nerimą dėl susidariusios situacijos. Kuriems sunku susikaupti, užmigti, turi sunkumų bendraujant su artimaisiais ar vaikais, patiria daug neigiamų išgyvenimų.

JAV psichiatrų asociacijos duomenimis, nuotolinių konsultacijų (jų vartojamais terminais – telepsichiatrijos) efektyvumas prilygsta gyvam susitikimui su specialistu. Kaip rodo jų atliktas tyrimas, tiek įvairaus amžiaus pacientai, tiek konsultacijas nuotoliniu būdu teikiantys psichikos sveikatos specialistai yra patenkinti konsultacijų rezultatyvumu ir kokybe. Asociacijos duomenimis, nuotolinis gydymas gali būti netgi itin efektyvus, gydant potrauminį streso sindromą,  aktyvumo ir dėmesio sutrikimą, depresiją. 

Platformoje manodaktaras.lt rasite gydytojus, kurie teikia privačias konsultacijas telefonu – daugiau informacijos apie nuotolines konsultacijas rasite ČIA.

Naujausi straipsniai