Išmokite atsiriboti nuo negatyvo: 5 žingsnių programa

Besišypsanti moteris / 123RF.com nuotr.
Autorius: Ji24.lt
Publikuota: 2019-08-13 10:43
Gyvename tokiu metu, kada tiesiog nespėjame susidoroti ir tinkamai reaguoti į neigiamas žinias bei turime apdirbti begalę informacijos. Kaip tam atsispirti? Ypač, kai apima nerimo ir streso jausmas nuolat stebint tai, kas vyksta ir ką mums pateikia socialiniai tinklai, internetas, televizija ir aplinkiniai žmonės. Ką pataria psichologai?

1. Nustatykite savo ribas

Ar turite savo „teritoriją“, kurioje jaustumėtės saugiai ir galėtumėte daryti tai, ką norite? Ar skiriate pakankamai laiko tam, apie ką svajojote, ko trokštate? Ar užpildote savo erdvę tais trokštamais dalykais? Jeigu jūs to nepadarysite, pasaulis tai padarys už jus, tik pačia blogiausia prasme. Iš tikrųjų savo ribų apibrėžimas reikalauja tam tikros agresijos ir nieko čia nepadarysi – o tai daug kam gali ir nepatikti. Tačiau tuo atveju blogos naujienos jūsų tiesiog negalės pasiekti per tam tikrą filtrą, o juk tai ir yra jūsų tikslas, ar ne?

2. Nuo negatyvių minčių – per atstumą

Kiekvienas mūsų, perskaitęs ar sužinojęs kažką netikėto ir nemalonaus, negali visiškai atsiriboti, kadangi tai paliečia mūsų emocijas, mes susiliejame su tam tikra situacija. Dėl didelio jautrumo ir nervingumo reaguojant, mes sunkiai sugebame susikoncentruoti į esamus darbus, taip pat gali nukentėti ir jūsų miegas, santykiai su artimaisiais. Taip pat „užstrigimas“ ties socialiniais tinklais, paštu, naujienomis ir nuolatinis jų tikrinimas mus taip pat įstumia į nekokią savijautą ir išsiblaškymą.

Ką daryti? Visų pirma – pauzę. Sustokite, įkvėpkite ir ramiai pagalvokite – kas vyksta jūsų šeimoje, jūsų gyvenime ir šalyje. Susikoncentruokite į esmę ir neleiskite, kad jus išmuštų iš vėžių.

3. Būkite išrankūs tiems, su kuriais bendraujate

Mūsų gyvenime yra tam tikrų „priklausomybių“, tarkime, bendravimui. Tačiau tikrai būtina reguliuoti savo kontaktų kokybę ir kiekybę. Tarkime, jeigu jūsų dienotvarkė tiesiog pergrūsta bendravimo, tuomet pabūkite su kuo nors vienu du arba kaip tik visai vieni; jeigu situacija tokia, kurią būtina aptarti, taip pat neatsisakykite draugijos. Svarbiausia, kad draugai galėtų jus palaikyti, o jūs jaustumėtės ramiai ir saugiai būdami šalia. Taip pat reikia suprasti, kad žmogus gali ir atsisakyti jums padėti ir palaikyti, tačiau reikėtų suprasti, dėl kokių priežasčių taip elgiamasi, ir neįsižeisti.

4. Turėkite savo ritualus

Tokius, kurie jums padėtų atsipalaiduoti, ir darykite juos su meile. Rytinis puodelis kavos su drauge, pusryčiai, pagaminti visai šeimai, pasakos prieš miegą vaikams – visa tai tegu ir toliau išlieka smagia gyvenimo rutina, į kurią galite atsiremti. Prisiminkite, kad gyvenimas tęsiasi ir jame yra begalė smagių dalykėlių, galinčių jūsų dieną nušviesti nauja šviesa.

5. Prisiminkite humorą ir kūrybingumą

Tikra tiesa tai, kad nuo kūrybiško požiūrio į pasaulį ir mūsų humoro jausmo priklauso savijauta. Lankstumas šiuo atveju išvis vaidina didelį vaidmenį kovoje su stresu. Kai gebate į situaciją pažvelgti visai kitu kampu, į agresiją reaguoti ne pykčiu, bet santūrumu, viskas jūsų pasaulyje gali atrodyti visai kitaip. Taigi, verta pasistengti atrasti sau tinkamą požiūrį į tai, kas jus supa, kad jaustumėtės laisvi nuo negatyvių įvykių ir minčių.

Ji24.lt