Kai vargina skausmingos mėnesinės

Mėnesinės / Vida Press nuotr.
Autorius: Ji24.lt
Publikuota: 2019-05-02 18:55
Skausmas, silpnumas, galvos svaigimas, pykinimas… Net dvi iš trijų moterų menstruacijų metu silpniau ar stipriau jaučia šiuos simptomus. Daugelis juos vertina kaip įprastą reiškinį, o medicina neretu atveju vadina ir liga (dismenorėja). Bet koks skausmas sukelia rūpesčių ir klausimų: ar tai normalu?

Jei per menstruacijas jums skauda, vadinasi, tam yra priežastis. Mažiausiai nerimauti reikėtų tik paauglėms, kurių menstruacijų ciklas dar nesusinormalizavęs ir skausmas byloja apie natūralius organizmo procesus mergaitei tampant moterimi. 

Na, o šiaip įvairaus amžiaus moterys skausmingomis menstruacijomis gali skųstis dėl neorganinių ir organinių patologijų: gimdos kaklelio ir endometro polipų, gimdos miomų, įgimtų lytinių organų anomalijų, endometriozės ir kitų ligų. 

Bet kokiu atveju svarbu išsiaiškinti tikrąją skausmo priežastį, o tada ieškoti tinkamo būdo sau padėti.

Liaudies medicinos patarimai 

1. Menstruacijų skausmą malšina raudonėlis. Jo reikėtų gerti po 0,5 stiklinės per dieną 40 min. prieš valgį. Du šaukštus raudonėlio užpilkite stikline verdančio vandens, palaikykite 15 min. ir gerkite. 

2. Moteriškus negalavimus gydo moteriški augalai. Vienas jų – avietės. Vasarą galite valgyti uogų, o šaltuoju metų laiku gerti lapų arbatą. 

3. Kraujažolės malšina spazmus ir stabdo kraujavimą, todėl esant labai gausioms mėnesinėms kartais taip pat labai pagelbėja. 

4. Senovinis būdas šalinti skausmus – savo seilėmis gausiai sutepti bambą ir užpilti šiek tiek druskos. Sako, kai kam tai padeda. 

5. Puikus mišinys, padedantis išvengti skausmingų menstruacijų: po šaukštą ramunėlių ir kraujažolių užpilti stikline verdančio vandens. Truputį paaušinus, nukošti ir gerti šiltą.

Veiksminga mankšta 

Sportuoti tomis dienomis, o ypač pirmąją, – norisi mažiausiai? Nepasiduokite. Yra įrodyta, kad mankšta - viena veiksmingiausių priemonių nuo menstruacijų negalavimų. Jūsų dėmesiui, pora paprastų, bet veiksmingų pratimų. 

Kūdikio poza

Atsistokite keturpėsčia taip, kad riešai būtų po pečiais, o keliai po klubais. Įkvėpkite, o iškvėpdama sėdmenis nuleiskite ant kulnų. Tempkite rankas ir spauskite prie grindų, kad nugara ir šonai įsitemptų. Po liemeniu ir galva galite pasidėti pagalvę ar sulankstytą antklodę. Jei naudosite antklodę, galvą iš pradžių laikykite pasuktą į vieną pusę, po to tiek pat laiko į kitą. Šis pratimas padeda sumažinti pilvo ir nugaros skausmus. 

Šuo, žvelgiantis žemyn 

Šį pratimą gerai žino tos, kurios užsiima joga. Atsistokite keturpėsčia, įkvėpdama pakelkite klubus, tvirtai remkitės rankomis ir išsitempkite. Kulnus tempkite žemyn, stenkitės visa pėda remtis į žemę. 

Ji24.lt

Naujausi straipsniai