Kaip išlaikyti sporto motyvaciją atvėsus orams?

Sportas Rudeniui
Autorius: Projekto partnerio turinys
Publikuota: 2019-10-22 15:23
Apie būtinybę aktyviai judėti ir sportuoti yra kalbama jau daugelį metų. Sportas – sveikata, suteikiantis geresnę fizinę formą, savijautą, didinantis ištvermę, gerinantis miegą, galintis užkirsti kelią įvairiems nemaloniems fiziniams negalavimams bei ligoms.

Moksliškai įrodyta, jog sportuojantys žmonės yra kur kas tvirtesni, rečiau serga ir įprastai yra geresnės nuotaikos. Taip pat daugybė visame pasaulyje atliktų tyrimų atskleidė, jog sportas padeda gerinti smegenų veiklą ir išlaikyti aštrų protą iki pat senatvės. Tačiau daugelis susiduria su motyvacijos stoka ir sportuoja nereguliariai, ypač atvėsus orams. Rudens bei žiemos laikotarpiu ima atrodyti, jog vasara yra toli, o ir ūpo anksti temstant aktyviau judėti nebelieka. Tad kaip išlaikyti sporto motyvaciją atvėsus orams?

Vienas dažniausių ir geriausiai pasiteisinančių patarimų – išbandyti naujas sporto šakas ir atrasti sau labiausiai patinkančią, be kurios neįsivaizduosite savo kasdienybės. Tai nebūtinai gali būti treniruotės sporto klube, bet ir kita aktyvi fizinė veikla, pavyzdžiui, slidinėjimas. Tiesa, kai kurioms sporto šakoms yra reikalingas specialaus inventoriaus įsigijimas, kuris gali kainuoti nemažus pinigus, o kur dar individualios ar grupinės treniruotės. Turint ypač didelį norą užsiimti nauja sporto šaka galbūt ne tik mėgėjiškai, bet ir profesionaliai, tačiau neturint pakankamo santaupų kiekio, sprendimu gali tapti banko finansavimas, apie kurį daugiau informacijos pateikiama šiame puslapyje.

Taigi, nuo ko pradėti, norint sportuoti ištisus metus, tačiau pastebint, jog sumažėjo motyvacija keliauti į sporto salę ar dabartinė sporto šaka, kuria užsiimate, ima tiesiog pabosti? Atsakymas paprastas: išbandykite tai, ko dar nebandėte, apie ką svajojote, tačiau nedrįsote žengti pirmo žingsnio. Jeigu iki šiol sportuodavote individualiai su treneriu ar eidavote į grupines treniruotes sporto klube, galbūt žaidėte tenisą, badmintoną, bėgiojote, plaukiojote – išbandykite ką nors naujo.

Tik bandomųjų-įvadinių treniruočių metu galėsite įsitikinti, ar jūsų pasirinktas judėjimo būdas sugrąžins motyvaciją judėti, geriau jaustis bei turėti daugiau energijos. Kokias sporto šakas patariama išbandyti rudens laikotarpiu, kurios yra ne tik įdomios, bet ir suteikiančios geresnę fizinę formą? Tai gali būti tenisas, slidinėjimas, plaukimas. Šios sporto šakos pasižymi dinamiškumu, jų treniruotės daugeliui nėra nuobodžios, tačiau ar jos patiks jums – tereikia išbandyti ir įvertinti.

Antras metodas, galintis padėti sportuoti nedarant ilgų pertraukų – motyvacijos ieškojimas įvairiose knygose, straipsniuose. Tolimesnėje straipsnio dalyje pateiksime sveikos gyvensenos bei sporto specialistų patarimus, kurie gali padėti norint nuosekliai daugiau judėti ir neprarasti motyvacijos.

Daugelį žavi mintys ir norai apie lieknesnį bei stangresnį kūną. Būtent tai galite pasiekti ir išlaikyti fizinę formą, jeigu judėsite ištisus metus. Daugelis dietų suteikia laikiną efektą, numesti kilogramai sugrįžta, o prie ankstesnių įpročių sugrįžtama taip pat gana greitai. Taip nenutiks, jei ne tik nuolatos judėsite, bet ir sureguliuosite savo mitybos režimą, kuriame dietoms – nėra vietos.

Antras svarbus aspektas, dėl kurio sportuoti yra naudinga – moksliniais tyrimais įrodyti faktai, jog didesnį fizinį krūvį turintys vyrai miršta du kartus rečiau sulaukę tokio paties amžiaus. Taip pat sportas sumažina riziką susirgti įvairiomis širdies ligomis, diabetu, patirti insultą ir pan. Kadangi sveikata turėtų būti kiekvieno iš mūsų didžiausias turtas, pirmiausia verta investuoti į ją savo paties pastangomis. Būnant sveikiems, geros formos, neabejotinai pagerėja nuotaika, o pasaulis atrodo gražesnis ir spalvingesnis. Todėl turėdami galimybę jaustis ir atrodyti geriau – ja pasinaudokime bei paraginkime kitus.

Projekto partnerio inicijuotas ir parengtas turinys, turinio kontrolė – partnerio rankose

Naujausi straipsniai