Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Ar galime numirti, jei vengiame saulės?

Moteris mėgaujasi saulės spinduliais
Fotolia nuotr. / Moteris mėgaujasi saulės spinduliais
Šaltinis: Ji24.lt
0
A A

Dar neseniai buvome gąsdinami saulės baubu – kad ultravioletiniai spinduliai sukelia odos vėžį, sendina odą, išryškina pigmentines dėmes ir apskritai reikia kuo mažiau būti saulėje arba kuo daugiau teptis apsauginiais kremais su UV filtrais. Ir ši masinė propaganda puikiai veikė – vengiame saulės, be kremų neišeiname į lauką ir sergame daugybe ligų. Tik niekas iki šiol to nesiejo ir garsiai apie tai nekalbėjo, kad pavojingų ligų priežastis susijusi su saulės vengimu.

Pastaruoju metu mokslininkai vis daugiau dėmesio skiria ultravioletinių spindulių (UV) ir būnant juose besigaminančio vitamino D tyrimams. Jie skelbia vis daugiau tyrimų rezultatų, kurie rodo priešingai – mums būtinai reikia saulės.

Australijos karališkojo gydytojų koledžo leidžiamas žurnalas „Vidinė medicina“ paskelbė tyrimų rezultatus. Tyrimų metu buvo stebėta beveik 30 000 moterų net 20 metų, o gauti rezultatai šokiruoja – jie skelbia, kad moterys, kurios itin vengia saulės, dvigubai dažniau miršta nuo įvairių ligų nei tos, kurios saikingai deginasi. 

Karolinska instituto (Švedija) tyrėjai kaltina viešoje žiniasklaidoje pasirodančius patarimus vengti saulės ar naudoti daug kremo nuo saulės, kaip kenkiančius populiacijai ir sukeliančius didesnį mirtingumą, ypač tokiose šiaurinėse šalyse, kaip Didžioji Britanija ar Skandinavijos šalys.

Dažniausiai teigiama, kad ultravioletiniai spinduliai yra melanomos priežastis. Todėl iki šiol buvo skatinama vengti saulės spindulių ir naudoti apsauginius kremus. Bet šis atliktas tyrimas parodė priešingai – kad moterys, kurios vengia saulės, turi padidintą melanomos riziką ir yra du kartus dažniau linkusios sirgti mirtinomis ligomis, pavyzdžiui, vėžiu.

Taip pat skaitykite: Paprasti receptai, kad oda būtų balta it porcelianas

Mokslininkai tai aiškiai sieja su vitamino D trūkumu. Kaip žinoma, vitaminas D žmogaus organizme gaminasi būnant ultravioletiniuose spinduliuose, ir mums mažai būnant saulėje, organizmas jo nepasigamina, susikuria ilgalaikis vitamino D deficitas, kuris gali sukelti tokias ligas, kaip diabetas, tuberkuliozė, išsėtinė sklerozė ar rachitas. Sergamumas rachitu itin išaugo per pastaruosius 15 metų, kai išpopuliarėjo apsauginiai kremai nuo saulės, kurie blokuoja ultravioletinius spindulius ir neleidžia organizmui pasigaminti vitamino D.

Ankstesni tyrimai parodė, kad vitaminas D moterims padeda išvengti krūties vėžio, o vyrus apsaugo nuo prostatos vėžio. Žinoma, tie patys mokslininkai pabrėžia, kad buvimas saulėje turi būti saikingas ir nesukelti odos nudegimų, o tik gauti reikiamą ultravioletinių spindulių kiekį.

Atliktas tyrimas parodė priešingai – kad moterys, kurios vengia saulės, turi padidintą melanomos riziką ir yra du kartus dažniau linkusios sirgti mirtinomis ligomis, pavyzdžiui, vėžiu.

Taigi, tyrimo metu nuo 1990 iki 1992 metų buvo paprašyta 29 518 Švedijos moterų stebėti savo deginimosi saulėje ir soliariumuose įpročius. Po 20 metų tos pačios moterys buvo apklaustos, tik, deja, ne visos... 2545 moterys buvo mirusios, ir, kaip parodė rezultatai, jos niekuomet nesidegindavo vasaros metu.

Tos moterys, kurios degindavosi vasaros metu, buvo linkusios net 10 proc. mažiau sirgti melanoma ar kitomis pavojingomis ligomis. Tačiau mokslininkai tuo pačiu patvirtina, kad per didelis saulės kiekis tikrai gali sukelti odos problemas, todėl būtina išsaugoti buvimo joje pusiausvyrą.

Taip pat skaitykite: Stilingiausi šio sezono saulės akinių modeliai

Svarbu nepamiršti, kad saikingas buvimas ultravioletiniuose spinduliuose padeda gamintis vitaminui D, kuris atsakingas už gyvybiškai svarbias mūsų organizmo funkcijas, imuniteto stiprinimą, kalcio įsisavinimą ir padeda apsisaugoti nuo daug sunkių ligų bei vėžinių susirgimų. Todėl siekiant gauti pakankamą vitamino D kiekį, vasarą nereikėtų vengti saulės, žiemos metu reikėtų ieškoti alternatyvių ultravioletinių spindulių šaltinių ir būtinai subalansuoti mitybą, kad valgytume pakankamai riebios žuvies, menkių kepenėlių, kiaušinių bei grūdinių kultūrų.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Ji24.lt