Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kankina ateities baimė? Sužinokite, kaip ją įveikti

Ateities baimė trukdo gyventi
Shutterstock nuotr. / Ateities baimė trukdo gyventi
Šaltinis: Ji24.lt
0
A A

Kasdien susiduriame su daugybe situacijų, kurios mus gąsdina. O ką jau kalbėti apie tai, kai gyvenimas iš esmės keičiasi ir nežinome, kas bus. Ir nors visiškai nieko dar neatsitiko, jaučiame vidinį nerimą. Jaučiamės bejėgiai prieš ateities nežinomybę. Ką tokiais atvejais daryti, nes baimė tarsi paralyžiuoja mūsų gyvenimą?

​Pagalvokite, kokią neigiamą įtaką baimė daro tokiu atveju, jei nuolat ją patiriate.

Baimė – ne tik psichologinis momentas, ji priverčia reaguoti ir kūną – sparčiau pradeda plakti širdis, padidėja kraujospūdis, labiau prakaituojama. Tokie požymiai pasireiškia, kai vieną sekundę pajaučiame didelę baimę. Tačiau pagalvokite, kokią neigiamą įtaką baimė daro tokiu atveju, jei ją patiriame nuolat. Ilgainiui tampa sunku susikaupti, prabudinėjama naktį, prastėja apetitas ir atmintis, sunkiau darosi susikaupti ir dirbti kasdienius darbus, prarandamas gyvenimo džiaugsmas, nes galvoj nuolat kirba mintis „o jeigu...“ Kad ir kaip būtų, su tokia būsena reikia kovoti.

Nerimą stiprina neigiama informacija

Žodis daro stebuklus – gali paguosti arba, priešingai, įvaryti paniką. Kadangi bet kokia baimė prasideda nuo minčių ir fantazijų, pirmiausia, ką vertėtų padaryti, – atsiriboti nuo neigiamos informacijos. O jos pilna visur aplink. Štai kad ir negatyvios informacijos srautas per radiją, televiziją, internetą yra toks didelis, kad vargu ar įmanoma visiškai išvengti ateities baimės. Bet blogiausia susigūžti iš baimės ir tik galvoti, kaip viskas yra baisu ir blogai, nes tokios mintys dar labiau juodina gyvenimą, neleidžia patirti džiaugsmo ir tiesiog mėgautis akimirka.

Kaip įveikti baimę

  1. Svarbiausia yra žinoti, ko bijome, ir savo baimę gerai išanalizuoti. Tai, kas gimsta mintyse, anaiptol nereiškia, kad tikrai atsitiks, todėl vertėtų pasistengti sau atsakyti į klausimus. Pavyzdžiui, iš kur jūs žinote, kad atsitiks kažkas bloga, ar turite konkrečių tai patvirtinančių faktų. Ar dabar, šią akimirką, jums kas nors gresia? Kartais ateities baimė tampa tarsi kokia manija, į kurią sutelkiame visas savo mintis ir net neleidžiame sau galvoti apie tai, kad viskas gali būti netgi geriau, nei tikimės. Labai gerai tokiu atveju pasikalbėti su žmonėmis, kurie į jūsų baimę pažvelgtų iš šono. Dažnai toks nuoširdus pokalbis su kitu žmogumi padeda nusiraminti ir pamatyti, kokios didelės baimės akys.
  2. Darykite tai, ką šią minutę turite daryti. Tai viena iš geriausių strategijų, kai baimė ir nežinia yra ilgalaikiai jūsų gyvenimo palydovai. Nesiklosto santykiai su antrąja puse, baiminatės, kas jūsų laukia? Jei negalite priimti sprendimo ir susidoroti su esama situacija greitai, pasistenkite negyventi savo negatyvių minčių pasaulyje, o darykite tai, ką šiuo metu turite daryti. Susitelkite į kasdienius darbus, buitį ar profesinę veiklą.
Fotolia nuotr./Kaip atsikratyti įkyrių minčių?
Fotolia nuotr./Kaip atsikratyti įkyrių minčių?

TAIP PAT SKAITYKITE: Ar privalote būti sėkmingi? Galbūt iki šiol mąstėte klaidingai

3. Venkite negatyvių minčių, gyvenkite čia ir dabar. Vos šaus mintis, kaip viskas blogai, vykite jas šalin ir dėmesį sutelkite į šios akimirkos įspūdžius. Tiesiog gyvenkite čia ir dabar. Tai išties sunku, nes žmogus dažniausiai linkęs arba gyventi praeities prisiminimais, arba planuoti ateitį. Dabartyje nėra baimės, o jūs gyvenate šią akimirką, tad ir susitelkite į ją. Atkreipkite dėmesį į tai, ką šiuo metu matote, girdite, užuodžiate, valgote. Sąmoningai pajuskite, kas vyksta šią akimirką.

4. Sutvarkykite savo laikyseną. Atkreipkite dėmesį į skirtingų žmonių laikyseną. Ateities baimės našta iš tiesų gali prispausti. Tokie žmonės vaikšto susikūprinę, vengia tiesaus žvilgsnio. Pakelkite galvą, ištiesinkite nugarą ir savo laikysena paliudykite, kad jūs pasitikite savimi, pasitikite savo jėgomis.

5. Imkitės širdžiai mielos veiklos. Kiekvienas žmogus turi užsiėmimų, kurie pagerina nuotaiką ir padeda užsimiršti. Tai yra labai veiksminga ir efektyvu, nes leidžia pasijusti gerai, patikėti savo jėgomis. Imkitės širdžiai mielos veiklos. Tai padeda atsikratyti kūno įtampos.

6. Liaukitės rūpintis tuo, kas nuo jūsų nepriklauso. Neretai pernelyg norime kontroliuoti ne tik savo, bet ir kitų gyvenimą. Tačiau tai neįmanoma, nes visko negalime numatyti. Pasikliaukite pačiu gyvenimu, likimu ar Dievu, jeigu juo tikite. Tai padeda atsikratyti įtampos ir jaustis laimingesniems.

7. Būkite savo gyvenimo šeimininkai. Yra daugybė dalykų, kurie nuo mūsų nepriklauso, tačiau lygiai taip pat yra daugybė dalykų, kurie priklauso tik nuo mūsų. Pavyzdžiui, galite keltis iš lovos, rengtis ir keliauti atlikti savo darbų, vykdyti savo įsipareigojimų, arba galite nuleisti rankas ir sakyti, kad gyvenimas blogas, bus dar blogiau, ir užsikloję antklode galvą visą dieną praleisti lovoje. Akivaizdu, kad jūsų ateitis tokiais atvejais bus labai skirtinga, ir ji priklauso tik nuo jūsų.

Sekite naujienas ir mūsų „Facebook“ puslapyje!

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Komentarai
Parašykite atsiliepimą apie Ji24.lt