Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Iššūkis: mėnuo be cukraus. Ar žinote, kodėl turite save išbandyti būtent taip?

Saugokitės, kalorijos!
Shutterstock nuotr. / Saugokitės, kalorijos!
Šaltinis: Ji24.lt
0
A A

Apie neigiamą cukraus poveikį organizmui sveikatos specialistai kalba ypač daug. Atsisakyti šio produkto nėra paprasta, tačiau galima pabandyti. Siūlome mėnesiui laiko atsisakyti cukraus ir pasižiūrėti, kokie bus rezultatai.

Pasaulyje labai populiarūs mėnesio ar trijų iššūkiai. Ne visiems lengva ištverti tokius mitybos pokyčius, Tačiau atsiminkite, kodėl tai darote, ir žinokite, keletą gudrybių.

Pagal Pasaulio sveikatos organizacijos rekomendacijas, žmogus neturėtų viršyti 25 g arba apie 6 šaukštelių cukraus per dieną. Tačiau jei ryte išgeriate saldintos kavos, suvalgote bandelę ir varškės sūrelį ar indelį jogurto, išnaudojate visą leistiną cukraus limitą.

Pasaulyje labai populiarūs mėnesio ar trijų iššūkiai. Tačiau ne visiems lengva ištverti tokius staigius mitybos pokyčius. Organizmas iš pradžių tikrai reikalaus įprastos dozės cukraus. Tačiau atsiminkite, kodėl tai darote, ir žinokite keletą gudrybių.

TAIP PAT SKAITYKITE: Sunku numesti svorio? Valgykite daugiau produktų, kurie greitina medžiagų apykaitą

Fotolia nuotr./Dieta
Fotolia nuotr./Dieta

Kodėl turėtumėte atsisakyti?

  • Daug cukraus turintis maistas nesuteikia sotumo jausmo, tik sukelia dar didesnį alkio pojūtį ir skatina prarasti saiką. Todėl gresia priaugti svorio.
  • Trukdo organizmui pasisavinti kai kurias medžiagas: kalcį, magnį, vitaminą C. Taigi nuolat vartojant daug cukraus, silpsta imuninė sistema, retėja kaulai, genda dantys.
  • Cukruje nėra jokių naudingų medžiagų – vien tik tuščios kalorijos.
  • Cukrus smegenis veikia panašiai kaip kokainas ir sukelia tokią pat priklausomybę.
  • Nesaikingas cukraus vartojimas gali sukelti širdies ir kraujagyslių ligas, diabetą, padidinti kraujyje blogojo cholesterolio kiekį.
  • Neigiamai veikia vaikų nervų sistemą: per didelis cukraus kiekis gali sutrikdyti smegenų vystymąsi, sukelti hiperaktyvumą ar chronišką nuovargį.
  • Spartina organizmo senėjimo procesus.

Kaip įveikti iššūkį

  • Vanduo. Kai tik pajusite norą suvalgyti ką nors saldaus, pirmiausiai iš lėto išgerkite stiklinę drungno vandens, galite pagardinti šlakeliu citrinos sulčių. Gali būti, kad to pakaks.
  • Ko atsisakyti? Jums teks visiškai atsisakyti sulčių, gazuotų gėrimų, sūrelių, jogurtų, saldainių, šokolado, bandelių, pomidorų padažo (neįtikėtina, kiek jame daug cukraus!), gerti nesaldintą kavą ir arbatą. Iš pradžių galite pagardinti medumi, tačiau vėliau bandykite gerti visai nesaldintus gėrimus.
  • Jokių pagundų! Svarbu, kad namie, ant darbo stalo, rankinėje nebūtų jokių saldžių skanėstų. Norite užkąsti? Rinkitės obuolį, riešutus ir pan.
  • Yra sveikų saldžių užkandžių: vaisiai, datulės, riešutai, juodasis šokoladas, kuriame yra 98–99 proc. kakavos.
  • Subalansuota ir reguliaria mityba. Tai padės išvengti stiprių gliukozės svyravimų kraujyje. Visada valgykite sočius pusryčius. Rytui tiks visadalių grūdų košės, ypač avižų. Pietums valgykite daug daržovių.
  • Apgaukite skonio receptorius. Į kavą berkite cinamono, vanilės, jei nesaldinta kava jums labai neskani.

Kas nutiks, kai įveiksite iššūkį?

1. Turėsite daugiau energijos, lengviau susitelksite, būsite darbingesni, nekankins nuotakų kaita.

2. Dings dirglumas, irzlumas.

4. Oda taps skaistesnė, lygesnė

5. Pagerės virškinimas, dings vidurių problemos, sumažės svoris.

TAIP PAT SKAITYKITE: Savaitės iššūkis: išbandykite minimalistinį gyvenimo būdą

Sekite naujienas ir mūsų „Facebook“ puslapyje!

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Ji24.lt