Trešnių dieta

Trešnių stalas / 123RF.com nuotr.
Autorius: Ji24.lt
Publikuota: 2019-06-03 12:16
Trešnes valgyti ne tik skanu. Šios maistingos ir nekaloringos uogos yra puikus dietinis produktas.

Kuo naudingos

Trešnės skanios ir nekaloringos: 100 g – tik 52 kcal. Dietologai šias uogas rekomenduoja dietinei mitybai. Jose gausu greitai pasisavinamų angliavandenių, kurie padeda išlaikyti pastovų cukraus kiekį kraujyje. Todėl nekyla noras smaližiauti ir užkandžiauti. Be to, trešnės greitai numalšina alkį, teikia energijos, tonizuoja ir gerina nuotaiką. Taip pat aktyvina virškinimą.

Trešnės turi ypač daug karoteno, kalio, jodo, magnio, kalcio, geležies, fosforo, cinko, vario. Taip pat A, C, P ir B grupės vitaminų. Šios uogos skatina medžiagų apykaitą, todėl ypač tinka laikantis dietos ar susirengus iškrovos dieną. Jose esantis kalis šalina iš organizmo skysčių perteklių, toksinus ir šlakus, opektinai – cholesterolio perteklių.

Trešnės labai tinka inkstų akmenligės ir šlapimo takų ligų profilaktikai bei gydymui. Taip pat stiprina širdį ir kraujagysles, kaulus, gražina odą ir plaukus. Žinoma, trešnių dieta labiau skirta ne tiems, kurie svajoja sulieknėti, o tiems, kurie nori šiek tiek atsiriboti nuo kaloringo maisto, mažumėlę išsivalyti organizmą. Taigi, kol dar trešnės nesibaigė, verta surengti iškrovos dieną ar iškrovos savaitgalį.

P. S. Tarp valgymų patartina gerti šviežių pomidorų sulčių – sustiprina valomąjį organizmo poveikį, ir žolelių bei trešnių su koteliais arbatos. Venkite sunkiai virškinamo maisto, ypač rūkytų mėsos gaminių ir aitrių prieskonių.

Valgiaraščio pavyzdys

PUSRYČIAI

Stiklinė trešnių arbatos, indelis natūralaus jogurto, pagardintu trešnėmis ir kitomis sezoninėmis uogomis. Arba kelios riekelės varškės sūrio, apteptos trintomis šviežiomis trešnėmis.

PIETŪS

150 g folijoje keptos vištos krūtinėlės, 3 šaukštai rudųjų ryžių, paskanintų saujele smulkintų trešnių. Stiklinė pomidorų sulčių (geriausiai – natūralių, be druskos).

PAVAKARIAI

Stiklinė trešnių.

VAKARIENĖ

Indelis šviežių vaisių salotų su trešnėmis, apšlakstytų dviem šaukštais natūralaus jogurto. Arba indelis grūdėtosios varškės, pagardintos šviežiomis trešnėmis.

PRIEŠ MIEGĄ

Stiklinė trešnių arbatos, pasaldintos puse šaukštelio medaus. Arba sauja trešnių. P. S. kai tik kyla noras ko nors sukramsnoti, taip pat galite valgyti trešnių.

Arbatos receptai

TREŠNIŲ IR MĖTŲ

100 g trešnių, po žiupsnelį šviežiai džiovintų ar šviežių mėtų ir čiobrelių užplikykite stikline vandens. Po 15 minučių nukoškite.

TREŠNIŲ KOTELIŲ

100 g nuplautų trešnių kotelių su lapeliais užpilkite litru vandens, uždenkite ir pavirkite ant silpnos ugnies apie 5 minutes. Po 15 minučių nukoškite. Tai – puiki priemonė lieknėti.

Dėmesio! ♦ Iškrovos dieną galite valgyti ir vien tik trešnes ir gerti jų arbatą. Tačiau maitintis trešnėmis ilgiau nei dvi dienas nepatartina. Jei ketinate ir toliau laikytis dietos, į valgiaraštį įtraukite įvairesnio maisto. 

Ji24.lt