Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Ką gaminti su tofu?

Tofu – varškės, pagamintos iš sojų pieno, sūris.
Fotolia nuotr. / Tofu
Šaltinis: Ji24.lt
0
A A

Tofu – sojų pieno produktas, lietuviškai vadinamas sojų varške ar sūriu. Tai labai populiarus sveikos mitybos gaminys: su juo gaminamos salotos, sriubos, tofu gabaliukus galima skrudinti, o minkštesnius išplakti ir paruošti sveikų desertų. Išbandykite sojų varškės patiekalus ir jūs!

Agurkų salotos

Jums reikės: 200 g sojų varškės, 2 agurkų, pagal skonį svogūnų, sezamų sėklų, druskos ir pipirų.

  • Sausoje keptuvėje trumpai pakepinkite sezamų sėklas. Tofu ir agurkus supjaustykite kubeliais, svogūną susmulkinkite. Viską sumaišykite, pagardinkite druska ir pipirais, pabarstykite sezamų sėklomis.
  • Šias salotas galite pagardinti sezamų aliejumi su ryžių actu santykiu 1 su 1.

Grybų sriuba

Shutterstock nuotr./Grybų sriuba su tofu
Shutterstock nuotr./Grybų sriuba su tofu

Jums reikės: 200 g pievagrybių, svogūno, morkos, 2 skiltelių česnako, 100 g sojų varškės, 2–3 vyšninių pomidorų, 0,5 šaukštelio cukraus, pagal skonį druskos, pipirų ir žalumynų, aliejaus kepti.

  • Svogūną supjaustykite pusžiedžiais, morką – griežinėliais, grybus – kubeliais.
  • Į puodą, kuriame virsite sriubą, įpilkite kelis šaukštus aliejaus, įkaitinkite, suberkite daržoves ir pamaišydami kepinkite keletą minučių.
  • Tofu supjaustykite kubeliais, česnako skilteles susmulkinkite ir suberkite į puodą su daržovėmis. Užpilkite vandeniu arba daržovių sultiniu ir užvirkite.
  • Pagardinkite druska ir pipirais. Pavirkite apie 10 minučių.
  • Sudėkite susmulkintus pomidoriukus, suberkite cukrų. Užvirkite ir nukelkite nuo ugnies.

Makaronų kriauklės su špinatais

Fotolia nuotr./Įdaryti makaronai
Fotolia nuotr./Įdaryti makaronai

Jums reikės: 180 g didesnių makaronų kriauklių, 12 skiltelių česnako, 60 ml alyvuogių aliejaus, 480–500 g sojų varškės, po 2 šaukštus obuolių acto, citrinos sulčių, šviesios sojų pastos (miso), 150 g jaunų špinatų, 750 g pomidorų padažo, po 2 šaukštus smulkintų juodųjų ir žaliųjų alyvuogių.

  • Orkaitę įkaitinkite iki 190 laipsnių.
  • Makaronų kriaukles išvirkite pagal nurodymus ant pakuotės. Nukoškite, perskalaukite vandeniu, nuvarvinkite. Sudėkite ant rankšluostėlio ir palikite apdžiūti.
  • Keptuvėje įkaitinkite kelis šaukštus aliejaus, sumažinkite ugnį ir paskrudinkite česnako skilteles: maišydami kepkite apie 15 minučių, kol jos suminkštės ir paruduos. Palikite atvėsti.
  • Sojų varškę sukrėskite į elektrinį plaktuvą, suberkite česnakus, supilkite actą, citrinos sultis, sojų pastą, likusį aliejų ir viską suplakite iki vienalytės masės.
  • Į didelį puodą įpilkite 2 šaukštus vandens ir statykite ant ugnies.
  • Sumeskite špinatų lapelius ir kaitinkite 3–4 minutes. Nuvarvinkite, susmulkite ir įmaišykite į tofu masę.
  • Kimškite masės į makaronų kriaukles ir dėkite vienu sluoksniu į kepimo indą. Užpilkite pomidorų padažu, pabarstykite smulkintomis alyvuogėmis, šaukite į orkaitę ir kepkite 40–45 minutes. Prieš tiekdama vėsinkite apie 10 minučių.

Įdaryti pomidorai

Fotolia nuotr./Įdaryti pomidorai
Fotolia nuotr./Įdaryti pomidorai

Jums reikės: 12 nedidelių pomidorų, 480–500 g sojų varškės, 2 šaukštų alyvuogių aliejaus, 1,5 šaukšto šviesios sojų pastos (miso), 60 ml citrinos sulčių, 60 ml smulkintų svogūnų, 2 česnako skiltelių, 0,5 šaukštelio džiovintų raudonėlių, 3–4 šaukštų kapotų bazilikų, pagal skonį druskos ir pipirų.

  • Orkaitę įkaitinkite iki 210 laipsnių. Nupjaukite pomidorų viršūnėles ir išskobkite. Sudėkite į stiklinį ar keraminį kepimo indą.
  • Elektriniu trintuvu susmulkinkite tofu. Sudėkite visus kitus produktus, išskyrus bazilikus, ir gerai sutrinkite iki vientisos masės. Suberkite bazilikus ir dar kelis kartus su pertrūkiais patrinkite.
  • Kimškite masės į pomidorus iki viršaus, uždenkite juos nupjautomis viršūnėlėmis ir pašlakstykite alyvuogių aliejumi. Kepkite 30–35 minutes, kol pomidorai ims ruduoti. Palikite atvėsti 15 minučių. Tiekite šiltus.

Pikantiška sojų varškė

Shutterstock nuotr./Pkantiška tofu
Shutterstock nuotr./Pkantiška tofu

Jums reikės: 480–500 g sojų varškės, 2 šaukštų žemės riešutų aliejaus, po 2 šaukštelius trinto česnako ir tarkuoto imbiero, mažo svogūno, 3–5 šaukštų vištienos arba daržovių sultinio, 1,5 šaukšto sojų padažo, šaukšto sezamų sėklų.

  • Nuvarvinkite sojų varškę ir supjaustykite nedideliais kubeliais. Juos dėkite ant popierinio rankšluosčio lakšto, užklokite dar vienu ir paslėkite.
  • Gilią kinišką keptuvę ar storadugnį keptuvą dėkite ant ugnies. Įpilkite aliejaus. Kai jis įkais, suberkite česnakus ir imbierus, išmaišykite ir kepinkite apie 10 sekundžių. Suberkite sojų varškės kubelius ir svogūno gabalėlius. Kepkite maišydami, kol sojų varškė paruduos – apie 4–7 minutes.
  • Supilkite sultinį, išmaišykite. Kai sultinio beveik nebeliks, supilkite sojų padažą ir kaitinkite apie 30 sekundžių. Dėkite sojų varškės kubelių į lėkštes, užberkite sezamo sėklų ir tiekite.
Receptai
Receptas: Sojų varškės sūrio užkandėlė
2 asmenims
Pagaminsite per 1 val. 30 min.
0.0 / 0
Peržiūrėti detalesnę informaciją
Ingredientai
Sojų varškės sūris: 300.00 g
Citrinos: 1.00 vnt. (marinatui 4 valg. š. sulčių)
Sojų padažas: 6.00 valg. š. (4 valg. š. marinatui ir 2 valg. š. padažui)
Imbieras: 1.00 valg. š. (marinatui ir 1 arb. š. miltelių padažui)
Rudasis cukrus: 2.00 valg. š. (1 valg. š. marinatui ir 1 valg. š. padažui)
Kedrinės pinijos: 2.00 valg. š. (padažui)
Česnakai: 1.00 skiltelės (padažui)
Sezamo sėklos: 2.00 valg. š. (padažui)
Sviestas: 1.00 valg. š. (padažui)
Razinos: 2.00 valg. š. (padažui)
Aliejus: 5.00 valg. š. (kepimui)
Druska: 1.00 arbat. š. (marinatui ir padažui po žiupsnelį)
Vanduo: 100.00 ml (padažui)
Kaip gaminti

1. Sojų varškės sūrį supjaustykite stambesniais kubeliais.

2. Paruoškite marinatą: supilkite citrinų sultis, sojų padažą, smulkiai tarkuotą imbierą, rudąjį cukrų, druską. Gerai išmaišykite. Į sandariai uždaromą indą suberkite sojų kubelius, kruopščiai apšlakstykite marinatu, uždarykite ir palikite bent valandai.

3. Į keptuvę įpilkite aliejaus, vis vartydama tolygiai iš visų pusių apkepkite sojų varškės sūrio kubelius.

4. Paruoškite padažą: keptuvėje ištirpinkite sviestą, berkite smulkintus česnakus, razinas ir kedrines pinijas, supilkite sojų padažą, vandenį, imbiero miltelius, rudąjį cukrų ir druską. Pakaitinkite, kol padažas ims kunkuliuoti. Šiuo padažu apšlakstykite keptus sojų sūrio kubelius, apibarstykite sezamų sėklomis (galite ir mėgstamomis prieskoninėmis žolelėmis).

5. Tiekite vienus kaip užkandėlę arba su daržovėmis ir ryžiais.

Plačiau skaitykite: Kai vėsu, vilioja patiekalai su imbieru...

Receptai
Receptas: Kiniškos sojų varškės salotos
4 asmenims
Pagaminsite per 40 min.
0.0 / 0
Peržiūrėti detalesnę informaciją
Ingredientai
Pievagrybiai: 200.00 g
Morkos: 100.00 g
Moliūgai: 100.00 g
Porai: 2.00 vnt. (nedideli)
Varškė: 200.00 g (sojų)
Sezamų aliejus: 2.00 valg. š.
Sojų padažas: 1.00 valg. š. (pagal skonį)
Druska: 1.00 arbat. š. (pagal skonį)
Rudasis cukrus: 1.00 arbat. š. (pagal skonį)
Aliejus: 2.00 valg. š. (kepti)
Kaip gaminti

1. Sojų varškę supjaustykite didesniais kubeliais. Panardinkite juos 1–2 min. į verdantį vandenį. Išgriebkite, nusausinkite ir berkite į keptuvę su 2 šaukštais įkaitinto sezamo aliejaus. Kepkite, kol gražiai apskrus.

2. Pievagrybius ir porus susmulkinkite, morkas ir moliūgą supjaustykite nedideliais kubeliais, berkite į gilią keptuvę su įkaitintu aliejumi. Kepkite, kol daržovės suminkštės ir gražiai apskrus.

3. Tada supilkite sojos padažą, cukrų ir druską, gerai išmaišykite, suberkite skrudintus sojų varškės kubelius, uždenkite keptuvę dangčiu ir patroškinkite dar apie 2 min.

4. Patiekti galite vienas arba su ryžiais bei saldžiarūgščiu padažu.

Receptai
Receptas: Ant žarijų pakepinti tofu vėrinukai
2 asmenims
Pagaminsite per 2 val. 40 min.
0.0 / 0
Peržiūrėti detalesnę informaciją
Ingredientai
Tofu sūris (pakelis) 350.00 g
Paprikos: 1.00 vnt. (raudonosios paprikos ankštis)
Svogūnų laiškai: 20.00 g (pluoštelis)
Citrinos: 1.00 vnt. (4 šaukštai šviežiai spaustų sulčių marinatui)
Sojų padažas: 1.00 valg. š. (marinatui)
Alyvų aliejus (marinatui) 1.00 valg. š.
Česnakai: 1.00 skiltelės (sugrūsta skiltelė marinatui)
Prieskoniniai žalumynai: 1.00 valg. š. (susmulkintų marinatui)
Juodieji pipirai: 1.00 arbat. š. (žiupsnelis maltų marinatui)
Kaip gaminti

1. Paruoškite marinatą: visus jam skirtus produktus sumaišykite.

2. Tofu sūrį išimkite iš pakuotės ir nesmulkintą užpilkite marinatu. Uždenkite ir palikite 1-2 val. Marinuotą sūrį supjaustykite stambokais kubeliais. 

3. Papriką, išėmę sėklas, supjaustykite kubeliais, svogūnų laiškus - 4-5 cm ilgio gabaliukais ir pramaišiui su tofu kubeliais suverkite ant medinių iešmelių.

4. Vėrinukus vartydami ir apšlakstydami marinatu kepkite 5-8 min.

Receptai
Receptas: Troškinys su tofu
4 asmenims
Pagaminsite per 40 min.
0.0 / 0
Peržiūrėti detalesnę informaciją
Ingredientai
Tofu sūris 400.00 g
Vištiena: 400.00 g (krūtinėlių)
Konservuoti pomidorai be odelių (nedidelis indelis) 1.00 vnt.
Konservuotos raudonosios pupelės (nedidelis indelis) 1.00 vnt.
Paprikos: 1.00 vnt. (raudona)
Tako padažas (indelis) 1.00 vnt.
Svogūnai: 1.00 vnt.
Česnakai: 2.00 skiltelės
Druska: 1.00 arbat. š. (pagal skonį)
Juodieji pipirai: 1.00 arbat. š. (pagal skonį šviežiai maltų)
Alyvuogių aliejus: 3.00 valg. š.
Svogūnų laiškai: 50.00 g (smulkintų)
Kaip gaminti

1. Tofu sūrį supjaustykite kubeliais ir pakepinkite alyvuogių aliejuje, tada išgriebkite ir sudėkite į atskirą dubenį.

2. Svogūną ir česnakus nulupkite, susmulkinkite, pakepinkite aliejuje, kuriame kepė tofu sūris. Kai jie dailiai pagels, sumeskite smulkintą vištieną ir kepkite, iki ji apskrus.

3. Tada sudėkite pomidorus, supilkite tako padažą, sumeskite smulkintą papriką, pagal skonį pasūdykite, pagardinkite šviežiai maltais juodaisiais pipirais ir po 10 min. suberkite nuvarvintas pupeles.

4. Troškinį dar kiek pakaitinkite, iki pupelės sušils, tada įmaišykite tofu sūrio kubelius.

5. Troškinį gausiai apibarstykite smulkintais svogūnų laiškais ir tiekite karštą.

Receptai
Receptas: Sojų varškės užtepėlė
2 asmenims
Pagaminsite per 30 min.
0.0 / 0
Peržiūrėti detalesnę informaciją
Ingredientai
sojų pupelių varškė 200.00 g
Salierai: 1.00 vnt. (stiebas)
Česnakai: 2.00 skiltelės
Morkos: 1.00 vnt. (pusė morkos)
Alyvuogių aliejus: 1.00 valg. š.
Druska: 1.00 žiupsnelis
Pipirai: 1.00 žiupsnelis
Ciberžolė: 1.00 arbat. š. (pagal skonį)
Tabasko padažas: 1.00 arbat. š. (keli lašai)
Imbieras: 1.00 arbat. š. (0,5 šaukštelio tarkuoto šviežio)
Citrinos: 1.00 vnt. (2–3 šaukštai sulčių)
Petražolės: 1.00 arbat. š. (kapotos)
Sezamo sėklos: 1.00 valg. š.
Duona: 1.00 vnt. (mėgstama duona)
Kaip gaminti

1. Saliero stiebą ir morką supjaustykite mažais gabalėliais. Česnako skilteles sutrinkite ir suberkite ant smulkintų daržovių. Keptuvėje įkaitinkite aliejų ir apie 2 minutes vis pamaišydami troškinkite daržoves, įpilkite tabasko padažo. Palikite atvėsti.

2. Sojų pupelių varškę sutrinkite šakute ir pagardinkite tarkuotu imbieru, citrinų sultimis bei malta ciberžole. Sudėkite atvėsusias daržoves ir atsargiai išmaišykite. Užbarstykite petražolių. Šiek tiek paskrudinkite sezamų sėklas ir užbarstykite ant kremo.

3. Paruoštą kremą tepkite ant mėgstamos skrudintos duonos.

Vegetariški patiekalai
Vegetariški patiekalai

Receptas iš knygos „Vegetariški patiekalai“,  kulinarė Asta Žvikevičienė

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Ji24.lt